Investera i hållbara möbler

Jag försöker bredda mitt tänk gällande sparande och investeringar utav olika slag så är det inte bara att investera en del av lönen i aktier, fonder och liknande. Det går tillexempel att inköp utav möbler till en långsiktig investering. Tar vi Norrgavel så är det uppenbart att det är möbler som inte bara är väl tillverkade, de tänker också på miljön när det kommer till transporten. Alla möbler görs specifikt till mig som kund så det går att få precis som jag vill ha dem. Väggfasta sängbord är ett väldigt bra alternativ för att det ska hålla längre då det inte blir slitage när man dammsuger eller torkar golven. Min magkänsla säger mig att de nya och stora investeringar i framtiden kommer vara möbler på ett mer hållbart sätt. Möbler kommer inte bytas ut på samma sätt just för att de blir mer tidlösa, där blir det inredningen som tar fart istället. Shopping kan bli en investering och tröttnar jag har de ett bra scondhand-värde.

Lämna en kommentar